burbalka писал(а):
што да зьместу выказваньняў а.аляксандра, то я б не вырывала асобных цытатаў з кантэксту. высновай ягонага выступленьня на дадзеную тэму стала тое, што праца зь людзьмі з асаблівасьцямі псіхічнага разьвіцьця мусіць праводзіцца ў межах пэўных прыходаў, якія менавіта і бяруць на сябе такое служэньне, дзе ёсьць прафэсіяналы, якія працуюць з такімі людзьмі. інакш сапраўды атрымліваецца прафанацыя. бо праца з такімі людзьмі - вялікая адказнасьць. па сабе магу сказаць - мы спрабавалі працаваць зь дзецьмі і з ДЦП, і на Ваўпшасава езьдзілі. на Ваўпшасава, напрыклад, мелі месца з боку хворых дзяцей, як бы гэта лепей выразіцца,

ops:

ops:

ops: дзеяньні сэксуальнага характару, г.зн. яны стараліся дакрануцца да полавых органаў, напрыклад. не магу сказаць, што вельмі прыемнае пачуцьцё...
Не зусім з Вамі згодна. Так можна дагаварыцца да таго, што нараджаць і выхоўваць дзяцей павінны толькі прафесіянальныя педагогі, інакш гэта будзе прафанацыя. Канешне, калі гаворка ідзе пра спецыялізаваныя вучэбна-вытворчыя комплексы (як зараз у нашым прыходзе), то ў штаце павінны быць прафесіяналы
. Але калі мэтай працы з’яўляецца вацаркоўленне і сацыялізацыя прыхаджан, якія маюць разумовыя, фізічныя або псіхічныя абмежаванні (што далёка не адно і тое ж), то галоўнае тут – цярпенне і добразычлівае стаўленне да дзяцей. Калі ў нашым прыходзе ў дзевяностыя годы моладзь пачала займацца гэтай справай (гэта апынулася не спроба, а менавіта пачатак, выглядала гэта так: дзяўчаты-школьніцы або студэнткі з “малодшага сястрынства” наведвалі дзяцей дома, чыталі з імі, гулялі, гутарылі, рабілі ўрокі, дапамагалі падрыхтавацца да споведзі і прычасця. Калі пабудавалі памяшканне нядзельнай школы, з’явілася магчымаць прывозіць дзяцей раз у тыдзень і арганізоўваць для іх заняткі. Гэтым займалася Марына Краўцова, тады яшчэ 19-гадовая студэнтка, пасля прыядналася я, выпускніца філфака БДУ, а старшай у нас была Лена Бярозкіна – музыкант-тэарэтык па адукацыі (!!! Яна была найбольш вопытнай з нас, паколькі сама мела 2х дзяцей).
Усе, як кажуць, “чайнікі”. Былі ў нас і праблемы, і цяжкасці, і праколы, але як у любой справе, яны вырашаліся па меры паступлення і набыцця вопыту, асабліва пасля, калі прыйшлі настаўнікі па катэхізісе, фізкультуры, спевам. Яны таксама не мелі вопыту працы з такімі дзецьмі, а былі звычайнымі прыхажанамі з педагогаў, якіх шмат ў любым прыходзе. Самае важнае тое, што заўсёды мы маглі звярнуцца за падтрымкай настаяцеля і старэйшых сясцёр. Самым радасным для нас было глядзець, як з гадамі мяняюцца, развіваюцца нашы дзеці, з якім нецярпеннем яны яны чакаюць суботы, нават летнія канікулы многім былі не ў радасць. Гэта былі дзеці і падлеткі з сярэдняй ступенню ДЦП, вымушаныя ўсё жыццё правесці ў чатырох сценах, паколькі не могуць самастойна рухацца (нават у калясках) і дрэнна гавораць. Але нягледзячы на свае відавочныя фізічныя заганы і нязвычны знешні выгляд, практычна ўсе яны мелі захаваны інтэлект, цудоўна вучыліся і нават вызначаліся талентамі: хтосьці пісаў вершы і прозу, хтосьці цікава маляваў, а хтосьці быў схільны да абстрактнага мыслення. Але была ў некаторых і лянота, і пасіўнасць, у некаторых цяжкасці з канцэнтрацыяй увагі часам па аб’ектыўных (хвароба) прычынах. Як у нармальных, звычайных дзяцей. Гэта тое, што датычыцца працы з “ДЦПшкамі”.
Сваю спецыфіку маюць дзеці з разумовымі або псіхічнымі абмежаваннямі. Менавіта спецыфіку. Я згодна, што не кожны можа з імі займацца, як увогуле не кожны можа працаваць з дзецьмі і падлеткамі. Але кожны хрысціянін павінен разумець: Гэта не няшчасненькія інвалідзікі, бедненькія ды дурненькія, пры поглядзе на якіх хочацца напускаць слёзак і адвярнуцца, сунуўшы ахвярку, а то яшчэ баяцца падысці да іх.
Цемната – прычына гэтага страху. Такія адносіны нікому непатрэбныя. І як паказвае шматгадовы вопыт нашага прыхода, гэтыя людзі – кожны ў сваю меру – могуць быць паўнапраўнымі членамі абшчыны, удзельнічаць у богаслужэннях. І не трэба для іх рабіць гета у выглядзе аднаго-двух прыходаў, дзе спецыяльна імі займаюцца (такое абавязкова патрэбна, ніхто не спрачаецца). Але
многія з інвалідаў могуць наведваць богаслужэнні і заняткі ў нядзельнай школе на тэрыторыі сваёй парафіі. Калі толькі самі вернікі і настаяцелі не “забудуць” пра гэтую катэгорыю прыхаджан.
P.S. Што датычыцца “дзеянняў сексуальнага характару”, то ДЦП і разумовыя адхіленні, як правіла, тут не пры чым. Вы б паглядзелі, што робіцца ў звычайных інтэрнатах для сірот. Проста ў дзяцей, якія пазбаўлены цяпла і ласкі з боку дарослых, вельмі рана абуджаецца сексуальнасць. І ў гэтым не іх віна. І ўжо вельмі рэдка яна мае такое праяўленне, як Вы пішыце. Але пра гэта больш кампетэнтна можа расказаць Марына.